tirsdag 13. mars 2012

Finne go formen...

Nå som en har trent "etter boka" i hele fjor høst og vinter,sykler er på plass,stilt inn riktig og alt annet rundt er  i orden er det kun 6-8 ukers spissing som skal til før go formen er inne...

En ting som er lurt å gjøre å gjøre før,og ikke minst i sesong er å løse opp i stive muskler..Derfor tok Monica og jeg turen til Frank og Øystein på Helse + i Drammen..Vi var der i fjor og de  lagde gullbein på begge to til rett tid...
Slapp unna trykkbølge denne gangen,men fikk en god og ikke alltid smertefri time på terror benken...
Man føler seg nokså mørbanka etter en behandling men veit det gjør godt..Skulle hatt time i morra også men rekker desverre ikke det...Er nødt til å ta en tur etter påske igjen..


                         Fordi av dere som tror dere ikke har nytte av dette:    Dere tar feil!!!
For det første trener de aller fleste for hardt igjennom hele vinteren og samler masse stive muskler å grums...Jeg har trent såkalt riktig med balanse mellom hvile,harde økter og rolige økter...Men har vel hatt litt for lite allsidig trenig..Skulle gjerne hatt noen økter på ski f.eks..Med så mange timer på spinning sykkel hoper det seg opp grums uansett!!
Skal du prikke formen litt ekstra til Birken,Styrkeprøven eller andre ting så anbefaler jeg stekt å ta turen hit noen uker før!! Du får garantert gullbein!!!
http://www.helsepluss.com/


Fikk beskjed av Mr. Oftedal og strekke ut muskelen bak låret...Ganske riktig...Her var det mye gruff...

Nå er jeg ganske drit lei all trening i "riktig sone" at jeg spyr snart...Har kjørt all trening etter klokke og tabeller...Gjort som jeg har fått beskjed om og vært snill gutt!!
Nå er det ut på racer og første turen ute på smykket blir fredag i Palma!!
Kommer fortsatt til å trene kontrolert og balansere mellom rolig,hardt og hvile.Men kjører nå langturer opp i sone 2 også...Snittet blir alltid sone 1,men i bakker kjører jeg litt raskere..Synes tråkket blir så "tregt" om jeg bare sitter å stamper...Det blir også lengre turer nå...10-20mil hver dag i 15 dager...Kun avbrutt av 2,max 3 harde økter...Å nå skal det kjøres!! Kaster klokka og kjører bånn gass på de harde øktene fremover..De er færre en i vinter og litt kortere...Det første rittet er 14.april så jeg trenger en boost nå...Blir vel et par harde dager med bakker pluss en tempo økt med Monica..Skal bli gøy å få testa beina litt nå...
Gleder meg til Sa Calobra!!


Kommer hjem til påsken hvor det blir sykkel fri i 2 dager før vi pakker oss avgårde til Arendal...Vi får vel noen timer på setet der også...
Blir vel litt blogg fra Mallorca også....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar