tirsdag 28. februar 2012

Hardangervidda

Skrøyt på meg at jeg skulle gå mye på ski i vinter for en stund siden.Det har faktisk ikke blitt en meter på plankene hverken før eller etter jul..Med unntak av noen turer på beina og mølle har det kun blitt spinning og noe ute på sykkel..Har vel passert 500 timer på sete nå!!
Skulle ønske at det hadde vært tid til mere ski,men sånn gikk det altså ikke..
Kjenner at beina trenger litt avveksling og når en først skal på ski hvorfor ikke like gjerne krysse Hardanger vidda på ski...

Vi er 4 stk som tar toget til Ustaoset torsdag og første etappe går om kvelden til Tuva seter...Bare 8km men i motbakke hele veien..Skal være merket løype men det er mye løyper i området og vi skal gå om kvelden..Kan skape litt trøbbel og sjansen for og treffe feil løype er jo til stede..

                                                                       Tuva seter

Turen går videre til Rauhelleren - Mårbu - Kalhovd - Rjukan...Tidligere har jeg vært her om sommeren og fisket..Hadde en spesiell tur med Håkon for mange år siden her opp også..Padlet vidda,eller bar kano er vel mer riktig å si....Vakke vann i en eneste elv så vi fikk en noe begrenset naturopplevelse med en kano tredd ned over øra...
Totalt er turen på ca 10-12mil og det skal være oppkjørte løyper hele veien..Men det føyker fort i fjellet så en må regne med dårlige løyper..
Selv med nøkkel til turistforeningens hytter velger vi bo i telt..Det blir lizzom litt "Monsen" over det hele da...For og toppe det hele skal jeg ikke ha med særlig med mat heller..Pleier aldri og prioritere mat på sånne turer...Litt galskap,men så er jeg frisk heller...Skal jo ned noen kg vettu...
Liker det litt små ekstremt på tur..En gang for mange år siden var Håkon og jeg en tur i Jotunheimen..Det hadde snødd i 2 dager og det var spådd mer i løpet av dagene vi skulle være borte..Dette var den første snøen tidlig i november..Vi valgte å gå UTEN ski for og spisse det litt...Med lite mat skal jeg love at det ble en jævlig tur på slutten...Vi måtte hentes ned av fjellet for å si det sånn...Men fikk 3-4 dager i telt,traff en gal svenske som hadde brutt seg inn i ei hytte og det viste seg at han hadde vært i flere hytter og ble arrestert i Bergen noen uker etterpå...Alt i alt en morsom tur..
                                                                Kontrolert galskap

Været er spådd til å bli bra så dette kan bli en kjempe opplevelse rett før en skal til Mallorca om kun 2 uker..
I dag har jeg kjørt 5x15 min på terskel..Sitte 5,stå 5 sitte 5 min....Kjenner beina er litt sykkel mette og blir bra med noen dager uten kjenner jeg..Blir fint og få løst opp litt nå.Har bestilt time hos Helse pluss i Dammen sammen med Monica om ei uke..Kjenner jeg både gledre meg og gruer meg til dette...

              Frank og Øystein...To psykopater som digger å påføre smerte på ømme sykkelbein..
Blir 2 behandlinger før Mallorca og det er faktisk helt rått..Beina blir som nye og de er gode med å treffe "formen" med sine behandlinger..Anbefaler alle og prøve dette..
http://www.helsepluss.com/


Så kom endelig smykket til Monica hjem også...En sykkel innstilling hos Foss sport så er hun klar for Mallorca hun også..Blir kjempe stas!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar