søndag 26. februar 2012

Jomfruturen...

Fredag var det klart for første tur med nye smykket.Mindre ramme en jeg noen gang har kjørt på (M/L) og nye hjul..Denne ramme strørrelsen ble laget til den denne karen i sin tid:

                                   Jan Ullrich eller "Der Kaiser" som han også ble kalt.
Selv om han ble dømt for doping i frebruar i år!! vil han alltid være en av mine store sykkelhelter...

Var veldig spent siden dette er den første sykkelen jeg også har spandert på meg sikkelig god sitte stilling etter et par timer hos Henrik på Foss sport.
Ble med noen fra klubben pluss et par karer fra Rye xp opp til Stange.Fikk varmet opp godt og det kriblet etter å få satt seg på ute på "banen"..
Tro noen rolige runder før vi gassa på litt..
MAKAN til sykkel!!! Dett er det råeste jeg har kjørt noen gang!! At jeg har godt ned en str. på ramma merket jeg med engang.Responsen i tråkket var helt rått..Og nå merket jeg at all kraft ble kjørt rett ned i tråkket..Vannvittig god følse..Sitter helt rolig på sete om jeg holder oppå styret eller ligger i bukken..
Et lite øyeblikk glemte jeg og være litt nærvøs i svingene..Detta var jo bare drit gøy!
En grunn til til det var de nye hjula..

                                                          SS-100 med zipp dekk!!
Disse hjula var som skapt for kjøring her inne..Jeg har brukt både Zipp 404 og 808 her opp før,men detta var gromt!!
Siden profilen er så høy både forran og bak er disse skapt for fart.Det de aller fleste glemmer er at lufta treffer forhjulet først og derfor bør det også være høyprofil forran.Ulempen er vind som kan gjøre dette veldig ustødig...Men på bane er det jo vanlig med platehjul både forran og bak.
Jeg digger høyprofil hjul og kjørte på Vuelta pro sine 85mm i fjor på de fleste ritt.Monica brukte også disse på tempodyret og var storfornøyd med dem..
Disse er 100mm og dønn stive!!Aldri før har jeg kjørt svingene fortere i hallen..De bare "dro" meg igjennom..Slo faktisk pedalen nede flere ganger uten at jeg fikk skrekken..Zipp dekkene satt utrolig godt på dette litt glatte underlaget..Noe som Jan-Tore fikk erfare da han gikk i parketten i svingen..Heldigvis gikk det bra med både mann og sykkel!
Beina fungerte også bra og fikk kjørt et par lange drag..
                                                            Varmer opp på rulla




Lørdag morgen dro vi til Drammen for og sykle  med Reaper gutta der..Fint med litt forandring også.Klare hos Harald kl.11.00 og fikk 5 timer på sete i knallvær.Monica ikke helt i form og det viste seg at forkjølse og feber kom snikende..1 uke fri og senga på henne nå...
Bursdag middag hos Harald og Linda på kvelden før vi dro tidlig på hotellet og la oss..


Søndag dro jeg opp til Harald for og møte de andre.Monica ble igjen på hotellet helt ute av form til annet en å sove..
Fikk noen timer i dag også.Litt mer fart en i går men pulsen havnet i sone 1 alikevell..
Alt i alt en veldig bra trenings uke,en fantastisk sykkel er blitt testa men knallbra hjul....
Til uka blir det "bare" 2 økter på sykkel...Torsdag reiser vi 4 stk til Ustaoset med tog for og krysse  Hardangervidda på ski..3 dager med 6-8 timer på ski om dagen i det som ser ut til å bli påskevær er ikke feil!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar