søndag 5. februar 2012

Sone 4 sa folk..

Blitt en nokså tøff treningsuke med mye intervall.Nå er vi inne i en såkalt kapasitetsuke med korte,harde økter.Ble ikke noe hvile dag etter timestest forrige søndag men rett i en 4x8min økt på mandag..Her skulle de første 4 min kjøres på terskel,før vi økte siste 4min i sone 4...Ganske tøft,men gikk egentlig bedre en forventet..Blir jo helt maroder i beina etter timestesten..
                    Min sone 4 går fra 159p-168p...Kjørte meg opp i ca 167p på alle dragene.
 Tirsdag var det klart for 5x5 min...Lett tenkte jeg..Har jo kjørt terskeldrag på 15,20min og noen lengre så dette måtte jo bare bli barnemat...De 2 første dragene på terskel og de 3 siste i sone 4...
5min ble plutselig veldig mye lengre en før lizzom...Fryktelig tungt og dra seg over terskel og siste minuttet tok jo aldri slutt...Men alt i alt fornøyd og det skal jo gjøre litt vondt....
Tok fri onsdag og Hansen kom en tur...
Torsdag var det klart for The Dukes power hour på Sats,Lillestrøm...Trodde den skulle bli ekstra vond med så mange harde økter på rad...Men det gikk forbausende LETT!!!
9min terskel,3min sone 4,9min terskel og 3 min sone 4 x 2...Kjører tungt og vi sitter på 9 minuttene og står på 3 minuttene..
Kjente det bra når jeg kom hjem da...
                                                    Dævver litt sikklig i en bolle med nøtter...
Banka på videre fredag med 5x5 igjen...Samme som sist,opp i sone 4 på de tre siste dragene..Svetter som en gris og merker det i beina nå...Tungt men alikvel går det bra..Ny runde med nøtter og dævva på sofaen et øyeblikk...Resten av kvelden ble veldig hyggelig med ovnsbakt laks,mere nøtter og sløving på sofaen...

Idag,søndag skulle Jo og jeg ut å sykle.Endelig har denne eldre herren kommet til fornuft og kjøpt seg en Giant cyclocross..Trukke han angra...
La om til piggdekk,noe som skulle bli mere trøblette en jeg trudde...Lang historie i kort versjon:
2 slanger gikk i lufta,sinna gammel mann,frem med drill,sinna gammel mann,Jo fikst det til slutt...

                                                              To eldre menn på tur...
-7 grader når vi dro ut..Ble grei vind etter Maura mot Kløfta,men knallfint ute..Fikk kjørt litt puls i et par bakker,men holdt oss stort sett rolig hele veien...2 t 40 min i dag og fornøyd...
Det blir nok litt sykling ute fra nå av.jobber på såpass gunstige tider at jeg skal prøve få til 2 turer hjem fra jobb i uka pluss helge turer som blir litt lengre..Ca 6,5mil fra jobb så det er akkurat passe..Holder tempen seg over -10 så håper jeg på 4 timers rolig turer i helgne fremover...Skal prøve få på noen mil før Mallorca 16-31 mars...
Ække helt ferdig med intervaller enda og i morgen er det på`n igjen..
Tirsdag er "rekord maskin" ferdig skrudd sammen og skal en tur til Henrik,Foss sport og få stilt inn smykket...Blir stas..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar