tirsdag 31. januar 2012

Terror x 2...

Hva pokker er poenget??               Hvorfor gjør vi dette?              Og ikke minst hvem er det vi tror vi er???

Jo,de aller fleste av oss er en gjeng aldrende menn(noen kvinner) som prøver glemme hverdagen i noen timer pr uke og leke idrettsutøvere på høøøøøøøøøøøøøyt nivå!! Vi utsetter oss for ididotisk mye såkalt smerte,tapper kontoen og pansetter hus og bil for og få det råeste utsyret sånn at man kan hjemme seg bak noen kilo ekstra og snusen som henger i de pissgule tenna...
Men fyttikatta det er morro...Drit morro!!

Søndag var det klart for den berykta times testen i Rye "labratoriet" på Fetsund.Først skulle 40 stk laktat testes før noen av oss skulle igjennom terror testen.OG det er her jeg noen ganger spørr meg selv overnevnte spørsmål.....
Men først laktat test...I oktober på den første testen fant vi terskel watt og terskel pusl på henholdsvis 312w og 159p...Testet akkurat det samme tidlig i desember...Så begynte jeg med styrketråkk og det var sikkert ikke dumt!!!!
Den nye testen viste 355w på terskel,samme puls...Altså en formidabel økning!!! på 90kg gir det en watt pr. kilo på: 3,94w...Målet mitt er 4w pr kilo og med en vektreduksjon på 5 kg (som jeg skal ha frem til 1.mai) er jeg på 4,1w  pr kilo...Øker jeg 10-30watt til i tidsrommet er det ren bonus!! Tilogmed gamle Noft skal bli halvlei i bakken da...LETT!!
På 85kg har jeg forresten tatt av 50kg!!! på 3 år!!!

Fin steming og varmer lett opp til test...Siden jeg nå hadde økt watten siden sist test måtte jeg tenke litt nytt..Det også fordi forrige test gikk på rulle som ikke virket...Hvor høyt skulle jeg gå ut??
Begynte første 10min ppå 320w så 10min på 330w..Greit så langt...neste 10min 350w...Vondt...Måtte finne på noe for og ikke stivne....øke 10watt til...360w nå....
Måtte jobbe noe jævlig med hue nå....20-40min er helt lille...Holdt frem til det var igjen 15min...Måtte ned litt..pulsen lå på 177p som er langt over terskel...Fryktelig vondt akkurat da..La meg på 310w i 5 min...10min igjen....

Dokken og Jo så jeg hang litt med hue og skriek på meg...La opp på 400w og dunka i vei...Heldigvis er smerte kun feighet som forlater kroppen!!!Måtte holde frekvens for og ikke stivne....Værre og værre...5 min igjen..Hvor er jeg mon tro??? Helt i ørska...4min-3min-2min...PANG!! Der stoppa det...Rakk ikke tenke på at jeg ikke klarte mer..det bare stoppa av seg selv....
339w på en time...Burde vært på 355w + men fikk ikke til mer idag..Fornøyd alikevel...
                     To gamle menn som burde vært hjemme i sofaen med øl,pizza og sport på TV...

Jeg sa for noen innlegg siden at jeg skulle komme med noen tips..Neste ut er om disse "terrorristene" her:

Med så mye belasting vi utsetter beina våre for, og så lite vi gjør for og pleie dem er det ikke rart det stopper noen ganger.Vi fikk et råtips ifjor om og ta turen hit for og sjekke tilstanden på musklaturen i beina..Rett og slett en massasje aften hos Frank og Øystein...Hadde hørt litt om disse gutta som har prestert bra både i dame sporten håndabll (Øystein) og Frank som har vært proff syklist..
Dette laget her bruker gutta ofta....
                           
Monica hadde NM tempo i fjor som et av sine mål og defor var det på sin plass og sjekke om beina var fine...Det var dem ikke i følge gutta...Ikke at hu følte noe spess,men har var det mye guff sa "små jentene" i hvite frakker..Etter litt gnuing så skjønte vi fort at ikke alt var som det skulle...*De fant mye kuler,ømme steder og fant like godt ut at vi knaller til med trykkbehandlig for og komme til bunns....TERROR!!

http://www.helsepluss.com/Tjenester/Trykkbølgebehandling/tabid/76/language/nb-NO/Default.aspxitt

Vi hadde besøk av gutta på årsfesten og pikene kjørte en demo:

                                                    Formann fikk prøve seg litt...     


Som dere ser av bildene er ikke dette noe kjære mor og svært smertefullt....Men alt som er vondt gjør en godt!! Makn til bein Monica hadde til NM..Det klaffa sikkelig!!! De ville liksom ikke slutte trå..Uheldigvis punkterte hun 4km før mål....
Jotunheimen rundt skulle kjøres for første gang for min del,og jeg ville ha sånne bein!!!! Når det hjelper for han her må det hjelpe for meg:

Følte vel egntlig at beina var fine og hadde ingen problemer med kramper eller andre ting...Men dro nå inn for og prøve... Tok 2 sek for dissa terrroristene og finne ut at detta var jævlige greier.."Her er det bare å kjøre på full spiker" sa dem med et smil om munnen...Hælvetes mokkamenn...
20 min ca og smerter jeg aldri har vært borti før...Tårene trilla og Monica lo...Flott...Tror jeg fødte trillinger på 7kg den dagen...
I 2-3 dager føltes beina litt rare ut...ikke no futt,ikkeno...Helt vanelig sier dem...Skulle tilbake etter 5 dager og få en vanelig massasje...Trodde jeg...Ny runde med trykkbølger..4 dager igjen til Jotuheimen rundt og jeg må si jeg var små skeptisk...
Ja JA ...Dagen kom og vi satte i gang..Kjente ikke noe i beina...Kom over Filefjell og det skulle kjøres i front...D.v.s Jo og jeg skulle nå legge ut på 40mil lag tempo....Med noen bein jeg aldri har ahr hatt makan til...Helt idiotisk gode..Opp Valdresfløya koste jeg meg i front og beina ville bare mate på...Satt folk på halen som normalt ville kjørt meg i filler og kjørte helt max..Og vjeg ville mer..Måtte holde igjen gitt..JEG OPPOVER!!
Nå har jeg vært dum i vinter og ikke fortsatt med vanelig idrettsmassaje for og holde det ved like..Hvilket vil si at jeg må nok på med terror igjen...Men dette skal jeg gjøre igjen..!!!
Kristian i klubben gikk på en real smell ifjor og ødela beina sikkelig..Fikk beskjedom at han muligens j\kunne glemme å sykle noe mer...Gejtatte behandlinger til Fysioterapaut uten forbedring,fikk jeg sendt han til Drammen...7 behandelinger senere er han langt bredre og kjørte rundt meg i Polen på banen!!Han er er et grise talent som sikter mot OL deltagelse på bane...
Så til alle som tror de har gullbein,tror det holder med litt strekking og tøying etter 10 timer i uka på sykkel...Glem det!!
Ta dere en tur til Drammen og få gullbein til sesong start!!!
Til alle dere i Reaper Racing....Husk at vi har en god avtale med gutta i Drammen!
http://reaperracing.no/medlemsfordeler/helsepluss.html          


PAIN     DON`T     HURT!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar