mandag 2. januar 2012

Nytt år mange muligheter....

2011 er ferdig og ser frem mot målene som ble satt ifjor høst..2012 kommer til og bli et knall år på mange måter.Mange utfordringer med klubben,med enkelt utøvere og ikke minst Styrkeprøven...
Blir staaaaaaaaaaas....

Glemte foretelle om min første tur på mølla,eller "dødsdrag" som vi kaller det.
Dro ned til Sportica på Kløfta med Monica.Litt spent siden det er flere år siden denne type intervall er blitt gjennomført.
Navnet "dødsdrag"kom til da Frode(Grodd) ,Frikke(Gubben) og jeg en gang i tiden fikk denne måten og trene på fra Mr.Oftedal...Vi laga et helvetes leven nede på Sats i Lillestrøm med pusting,stønning og tryning på møllene...Jævlig komisk men også en kul tid og se tilbae på.
Selve intrevall dragene kan minne om Elghuffs som ski løpere bedriver ute i en motbakke..
Etter god oppvarming stiller du inn mølla på 15-20% og GÅR (ikke løpe) i 3 min så fort du kan.Ca.7,5-8km/t. 3 min pause mellom dragene 5 ganger.
Dette er en rå måte og trene opp 02 opptaket samtideg som du "sparer" beina litt...Her skal du opp mot max puls på hvert drag.Tilsvarende trening på sykkel ville "drept" beina fort!

Etter mye pes med puls klokka til Monica var vi igang...Begynte første draget litt rolig for og kjenne meg fram litt. 15% stigning og 6,5km/t...LETT
Neste litt fortere...så enda fortere...Faen,mølla har max stigning på 15%!!! Burde vært 20-25%!!! MØKK!!
4 draget gikk på 15% og 9km/t...Økte litt på 5 draget men det ble veldig likt løping og "knakk" litt sammen..Men helt ok til og være første gangen...Nådde 182 puls som er 7 slag unna max..
Det beste er og gå brattere i max 7-7,5 km/t..Det høres kanskje ut som en tur i parken,men prøv...Det er helt jævlig!

Nyttårsaften ble det en tur ut som beskrevet tidligre og første nyttårsdag kjørte jeg 2 timer roilig med styrketråkk.

Opp kl.3 i natt og på jobb..Tok "trappe testen" og beina er helt gull!!
Skulle kjøre intrvall i dag og det ble en knall økt hvor jeg kjørte 4x20 min terskel...Beina var helt suverene...
Isdusj på beina og har liggi rett ut siden foran denna pc`n...
Fått sendt over ny musikk til Clark Kent som mixer det sammen..Har en ny spinningtime på gang som jeg håper få prøvd ut om ei uke..Har kjørt sikkelig heavy musikk i 2 sesonger,så nå var det klart for Techno!!
Blir kult!!
Fått litt dilla på denna så den må med:

http://www.youtube.com/watch?v=NI9EmaruT0s&fb_source=message

I morra skal Monica til Foss sport og få stilt inn bane sykkelen sin.Mr Oftedal er rå på sykkel innstilling og jeg kommer tilbake med en liten rapport!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar