lørdag 19. november 2011

Fornøyd....

Tok fri på onsdagen og var veldig innstilt på 3 timer på spinning rokken på torsdag.Det ble 3 utrolige bra timer og kunne lett sitti et par timer til...Snitt puls endte på 126p eller ca.67%.Helt ettter boka!!

              Fredag var det klart for "The Duke`s power hour"...
Dette er en helt vannvittig rå time med høy melkesyre faktor..Ikke akkurat "husmor spinning"!
Den er litt utenom programmet Mr.Oftedal har laget for prosjekt 12,50 men jegt kjører denne timen annenhver fredag.Syre trening er nemmelig ikke tema der....
Da jeg hadde 4 økter i uka (frem til sept i år!) kjørte jeg 3 rolige og denne økta her.Nå har jeg 5 økter i uka og kjører da denne økta hver fjortende dag..
Den går som følger:
Ca 20 min oppvarming----9 min sittende på tung mottstand (40-50 tråkk)på terskel---3 min stå og øke tempo mot max puls----9min sittende på tung mottstand---3min stå og øke tempo--Pause i 5min-- Så en gang til.....10-15 min nedkjøring.

Altså 2x 24 min drag med 2 innlagte syre topper i hvert drag...
Det siser seg selv at man bør være uthvilt og ikke minst trene rolig dagen etter..En sånn økt har lang restutisjons tid!!

Poenget med økta er at man skal kunne lære kroppen og jobbe tungt på terskel for så og kjøre syre i beina og kvitte seg med den igjen..Litt sånn som skjer i fellesstarter..Der går alle rykk i bakker og kommer man ikke over toppen er man ferdig..Mange stivner ganske fort når man først får syre i beina....Min mening er at denne type økt lærer kroppen og kvitte seg med syra før man stivner..
Det funker som bare det på meg ihvertfall!!

I morgen er det 4-5 timer på Cyclocrossen i sone 1.Når jeg sier sone 1,så er det sone 1!!!
Pleier og være nazi på rolig øktene mine..Liker egentlig best og gjøre det alene eller med andre som faktisk skjønner hvor rolig sone 1 er..Det går latterlig sakte opp enkelte bakker.."Detta er flaut" sier Monica innimellom...
Mulig det,men du vinner ikke en dritt på trening!!!


Det er jo nå vi skal legge plattformen for og tåle mange harde ritt til våren.Er du sliten da har du tapt!!
"Man må jo ta i når man trener" sier folk...koko sier jeg!!
Ja,skal du bare trene for og trene et par ganger i uka,så gi gass...Men vil forbedre Birken tiden med 15-20min eller sykle noen lange seige landeveisritt så bør man sette treningen sin i system.

I skauen i morra?? Ja det skulle jeg visst..Tone og Petter---- Nils har ruta klar..På GRUSVEI...Kjenner det vrir seg innvendig.Detta er Bambi på glattisen eller like rart som ribbe til jul hos en muslimsk familie..
                                            Hertugen gjør ting han ikke kan.......

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar