onsdag 16. november 2011

Sex ganger 900 sek.....

Eller 6 x 15 min intervall om du vil.Litt sient i gang denne gangen også,men sånn er det bare.Digger disse lange intervall øktene!!!

20 min oppvarming,med en liten topp opp mot terskel etter ca.15min..
1 draget var fryktelig tungt og brukte lang tid på og komme opp på terskel.2 draget litt lettere...Så løsnet det sikkelig og resten var LETT!
Etter at man har fått ny lavere puls man skal kjøre dragene på er det faktisk vanskelig å holde igjen.Særlig når jeg står.Sitter i 5min,står i 5min før jeg sitter de siste 5min.2 min pause...så på`n igjen..

Puls er en rar ting!!
Min "nye" terskel puls er nå 159p..Jeg kjørte alle drag tidligere på ca.165-168p og det gikk fint.Times testen på rulla ga snitt puls på 166p.En skulle jo tru at det da var terskel pulsen?!?!Men neida.....så enkelt er det ikke.Fant et artig regne ark på nettet som viste noe rart..Etter at jeg la inn max puls, hvilepuls og alder regnet arket ut "laktat terskel" og "puls terskel".Den fant også ut sonene mine...Veldig pussig at verdiene etter laktat testen jeg tok i forrige uke stemte nøyaktig med regne arket.Den ga 159p på terskel og sone 111-132p...Helt likt med testen!!

Så til det merksnodige....min terskel puls kun basert på puls og ikke laktat ble 166p!!! Altså det samme som etter en time med full gass...

Ja ja..samma det.Gjør som jeg blir bedt om kjører drag på 159p!

Til de som sliter med øktene i vinter har jeg en ting og si!!
   Var foresten hos legen en tur for og sjekke astmaen min.Trodde det skulle være bra,men den er faktisk værre en for 5 år siden.Ikkje braaaaaaaaaa.....
Fikk mer medisiner og håper jeg kan få litt mer luft i lungene nå.

Treningsfri i dag og ny sone 1 økt i morra.Denne gangen med styrketråkk!
Kjørt litt styrke på beina og tok en liten filmsnutt på trimmen..

http://www.youtube.com/watch?v=jaCFA86DqCY&feature=related




   

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar