tirsdag 22. november 2011

Trøttesen...

Mandag og klokka ringer 02.00!!Umennskelig tid og stå opp på,men sånn er det bare på mandager innimellom.
Hadde planlagt trenigsfri og var litt i ørska etter nesten 12 timer på jobb..Drit trøtt dro jeg på Jessheim for og møte Monica og ungene.Kvikkna til litt etter noen nuggets på burger kongen og travet bestemt ned i kiosken for en Ben&Jerry...Det blei 3 stk gitt...
Monica hadde bestemt seg for og kjøre 6x8min drag i dag.Vi "kjøpte" ungene med DVD og is så vi fikk trent sammen..Fortsatt litt trøtt men etter 10min løsner det sikkelig...Yttligere 10min oppvarming og jeg var i gang med mine drag.. Blei 8x8min på terskel og beina er gull om dagen...LETT!
                                    Med Ben&Jerry i magen og fryseren er Hertugen fornøyd!!

                                                          Ja ja...Vi tar i litt her da....


Sov" lenge" i dag og klokka ringte 04.00....
Hadde bestemt meg for og kjøre rolig 3 timer i dag..Tok den såkalte "trappe testen" på jobben...Det er en liten test på meg sjøl hvor jeg løper opp trappene til kantina for og sette på kaffe..Merker jeg ikke noe i beina kjører normalt nokså tungt..Men i dag satt det litt i så jeg kjørte litt lettere og høyere frekvens..Pleier og løsne fort da.
Egentlig en suveren måte og "sjekke" beina på.Selv om beina virker ok gir dette en fin pekepin på at jeg bør roe litt..
Så da ble det 3 rolige timer på rokken..Snitt puls på 125.
Tar fri i morra.
Tenkte jeg skulle komme med noen tips som ofte blir glemt, eller rett og slett ting man ikke tenker på i det hele tatt.
Har 3 tips, og tar et i dag:
Vi bruker ofte mye penger på sykkel og annet utstyr.F.eks sko..Det må vi ha,jo dyrere jo bedre..Er litt sånn sjøl også,men de kan koste 10.000; og være best,støpt i mors stekovn men det hjelper ikke en dritt om du ikke har såler som er tilpasset sko og fot!!
Såler sa folk??Ja såler....
Kjente en som var rå på løpesko,såler og tilpassing av sko..Han så med engang at jeg var skjev i ryggen og ba meg komme hjem til hans "labratorium".Ta med sykkel og rulle sa han.Ok,litt små skeptisk dro jeg og angrer ikke et sekund!!!
I følge han ville 90% av befolkningen hatt bedre rygger om de hadde brukt noen kroner på riktig sko og tilpassing av såler.
Han ba meg stelle meg opp på to badevekter,en for hvert bein..se rett frem og slapp av i overkroppen.Jeg veide 11-elve kilo mer i høre beinet eller høyre side!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det er ekstrem stor forskjell.De gotar 1,1kg skjevhet!!
Han så på musklaturen min i beina og lo godt...Se forskjellen sa`n...Du har sitti og trådd 70% på høyre beinet og 30% på venstre.....
Så fulgte noen timer med støping og tilpassing...

                                                          Ganske mye greier i skoa gitt... 

Merka tvert at tråkke ble mye bedre og jeg satt mye roligere på sykkelen..
Så oppsøk noen som kan dette!! En såkalt ortoped er ikke nok faktisk.De tar avstøp "stillestånde" men en som driver med dette innen idrett former såler etter hvordan man beveger seg!!
Han som fikset mine sko heter Tom, og det var han som til slutt tilpasset slalomstøvla til Kjuser`n,om dere husker den sesongen han sleit med tilpassing skoa..

http://www.youtube.com/watch?v=e0PrzNpUmuo&feature=related
Sjef!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar